το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Ένα ελεύθερο, διαδικτυακό μάθημα για τις πανελλαδικές εξετάσεις του Προγραμματισμού Υπολογιστών των ΕΠΑΛ


Ένα μαζικό, ελεύθερο, διαδικτυακό μάθημα (MOOC) που παρουσιάζει τη διαδικασία επίλυσης των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων των προηγούμενων ετών για το μάθημα του 

Προγραμματισμού Υπολογιστών (των ΕΠΑΛ)

προσφέρεται δωρεάν στην πλατφόρμα της Udemy

κάντε εγγραφή άμεσα στο www.udemy.com/domprogepal





Σε ποιους απευθύνεται το μάθημα;
  • 1. στους μαθητές των ΕΠΑΛ που θα εξεταστούν πανελλαδικά στο μάθημα του Προγραμματισμού Υπολογιστών και θέλουν να μάθουν πώς να λύνουν όλα τα θέματα των πανελλαδικών των προηγούμενων ετών, αλλά και κάθε παρόμοιο. 
  • 2. στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα. 
  • 3. σε όσους ενδιαφέρονται για τον Προγραμματισμό Υπολογιστών ή / και τα MOOCs
Ποιοι είναι οι στόχοι του μαθήματος;
  • 1. να βοηθήσει τους μαθητές των ΕΠΑΛ που θα εξεταστούν στο μάθημα του Προγραμματισμού, στις πανελλαδικές εξετάσεις.
  • 2. να διερευνήσει τις δυνατότητες και τις προοπτικές των MOOCs στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τι θα κερδίσουν οι μαθητές αν παρακολουθήσουν το μάθημα;
  • 1. θα μπορούν να αναγνωρίζουν τα είδη των θεμάτων των πανελλαδικών
  • 2. θα μπορούν να λύνουν τα θέματα των προηγούμενων ετών αλλά και κάθε παρόμοιο

Πότε και που μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει το μάθημα;
  1. Οι εισαγωγικές βιντεοδιαλέξεις του μαθήματος είναι άμεσα διαθέσιμες. Οι βιντεοδιαλέξεις όμως που αφορούν στα θέματα των πανελλαδικών θα "ανοίξουν" στη 01 Απριλίου 2016 (και δεν είναι ψέμα ;-)). Κάντε λοιπόν άμεσα την προ-εγγραφή σας στο www.udemy.com/domprogepal και παρακολουθείστε το μάθημα με το δικό σας ρυθμό.
  2. Το μάθημα θα προσφερθεί στην πλατφόρμα της Udemy

Τι θα περιλαμβάνει το μάθημα;
  1. 1. βιντεο-διαλέξεις που θα παρουσιάζουν την βήμα προς βήμα επίλυση των θεμάτων των πανελλαδικών των προηγούμενων ετών
  2. 2. τεστ αξιολόγησης, κουίζ, ερωτήσεις σωστού-λάθους, συμπλήρωση κενού, κλπ (σε μορφή on-line test και .pdf)
  3. 3. εκτίμηση / πρόβλεψη για τα φετινά θέματα
  4. 4. ένα τελικό τεστ αξιολόγησης (τρίωρης διάρκειας) με πιθανά θέματα
  5. 5. ένα foroum (του Udemy) και μία ομάδα συζητήσεων στο Facebook
  6. 6. οκτώ "ζωντανά" διαδικτυακά ραντεβού, με τους συμμετέχοντες στο μάθημα (στην ομάδα συζητήσεων του Facebook) κάθε Πέμπτη βράδυ (21:30 - 22:30), από τις 8 Απριλίου και μέχρι το τέλος των εξετάσεων.

Απορρέει κάποια υποχρέωση μου από την παρακολούθηση του μαθήματος;

  1. 1. Όχι, μιας και η συμμετοχή σας στο μάθημα είναι προαιρετική
  2. 2. Θα ήταν πολύ χρήσιμο όμως για τα συμπεράσματα του μαθήματος αν συμπληρώνατε ανώνυμα τα δύο ερωτηματολόγια καταγραφής προσδοκιών και αντιλήψεων
    1. - το ερωτηματολόγιο της αρχής (κλικ εδώ) και
    2.  - το ερωτηματολόγιο του τέλους (κλικ εδώ)


Τι είναι τέλος πάντων αυτά τα MOOCs;
Είναι διαδικτυακά (Online) μαθήματα (Courses), που αποσκοπούν στη μαζική (Massive) συμμετοχή και ελεύθερη (Open) πρόσβαση στη γνώση. Στην εποχή των MOOCs ο καθένας με έναν υπολογιστή, μια σύνδεση στο διαδίκτυο και ελάχιστες γνώσεις χρήσης υπολογιστή μπορεί να εγγραφεί και να παρακολουθήσει διαδικτυακά οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο.

Η διδασκαλία μέσω ενός MOOC γίνεται κυρίως με βιντεο-διαλέξεις, κουίζ και τακτικές εργασίες. Παράλληλα, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους συμμαθητές τους μέσα από διαδικτυακές ομάδες συζητήσεων (forum, social media, webcasts, συνεδρίες ή ακόμα και δια ζώσης συναντήσεις). Αυτή η εμπλοκή των μαθητών σε «δίκτυα συνδεδεμένης και συνεργατικής γνώσης» είναι η καινοτομία που εισάγουν τα MOOCs μιας και οι μαθητές πλέον αποκτούν ενεργό ρόλο στη διαδικασία «δημιουργίας γνώσης» και μετατρέπονται από καταναλωτές σε παραγωγούς γνώσης.

Περισσότερα για τα MOOCs θα βρείτε εδώ.

Επίσης εδώ ο George Siemens (ένας από τους εμπνευστές των MOOCs) παρουσιάζει με ποιόν τρόπο τα μαθήματα αυτά εξελίσσουν το ρόλο του εκπαιδευτικού.

Τέλος εδώ ο Chriss Dellarocas σε μία ομιλία του σε TedX περιγράφει την επανεφεύρεση των πανεπιστημίων (μέσα από τα MOOCs).

Το μάθημα αποτελεί μέρος διδακτορικής έρευνας με στόχο τη διερεύνηση των δυνατοτήτων και των προοπτικών υιοθέτησης των MOOCs στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.



κάντε εγγραφή άμεσα στο www.udemy.com/domprogepal